<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 19:31:08 Dec 18, 2015, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

紧急状态下的教育:筹备、应对、恢复

©Jen Steele
- Eritrean students in an English class in Shimelba Refugee Camp, northern Ethiopia

世界上6900万失学儿童的相当一部分生活在受战争和自然灾害影响的国家。实现全民教育需要我们确保这些受紧急情况影响的儿童和青年的学习机会。

越来越多的人认同,教育必须是任何人道主义援助的一个主要部分。受冲突和灾害影响的社区自己要把他们的孩子的教育放在首位,甚至应放在更急需的物资需要之前。在安全和可靠的地方,教育能拯救维持人类的生命,提供身体的、认知的和社会心理的保护。教育可以重建生活工作秩序,给与人们憧憬未来的希望。教育可以是满足其它基本人道主义需求和传递有利安全和幸福的关键信息的渠道。作为联合国系统主管教育机构,教科文组织在促进教育为紧急状态和长期恢复服务方面发挥着积极作用。

页首