<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 13:58:14 Dec 19, 2015, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

开放式获取政策

科学信息是研究者的最大输出和技术创新的最重要的资源。教科文组织倡导和支持开放获取--给大家提供可用的在线学术信息,使大多数许可证和版权障碍得以畅通---为全球知识流动、创新和社会经济发展的利益。

 

教科文组织倡导和支持开放获取政策(OA)

Open Access logo, originally designed by Public Library of Science

教科文组织促进开放获取(OA),特别强调来自公共资助的研究的科学信息(期刊论文,会议论文和各种数据集)。与合作伙伴们工作,教科文组织为改善在决策者,研究者和知识管理者之间好处的意识。通过其全球外地办事处网络研究所和研究中心,联合国教科文组织促进发展和采纳开放式获取政策(OA)的制定和通过。此外,教科文组织参与全球OA辩论,并为支持开放式获取政策(OA)与地方、区域和全球项目合作。

教科文组织的OA项目特别重视非洲和其他发展中国家,尽管在信息和通信技术的可用性有重要收益,无论是在输出和使用方面OA项目的普及仍然很低。

开放式获取福利于研究者、创新者、教师、学生、媒体专业人士和广大市民。它促进科学发现、创新和社会经济发展利益的全球知识流动。

新闻

页首