<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 05:11:28 Dec 20, 2015, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

联合国教科文组织/“直指”世界记忆奖

Characters of Jikji metal types - © Bibliothèque nationale de France

教科文组织邀请教科文组织/直指世界记忆奖第五届奖项提名。这一邀请被扩展到所有会员国、与他们国家委员会协商,以及与教科文组织保持正式关系的国际非政府组织(NGO)和在文献遗产的保存和维护领域工作的机构。

提名项目及评审团的指引中提供的信息,每个提名必须在以下方面有强调:

  • 候选文献遗产的保存和利用通过试点和发展、创新、领导、出版物等活动作出贡献的影响
  • 候选文献遗产必须克服在该地区的保存和访问中任何不寻常困难的工作。

该奖项的设立是为了纪念《白云和尙抄录佛祖直指心体要节》(Buljo jikji simche yojeol) - 被世界记忆名录记录为世界上最古老的金属活字本 ,并有助于保存和利用文献遗产为人类共同遗产。它的由韩国政府与清州市市政委员会每两年通过安排奖励已取得显著贡献的保存和可访问性文献遗产个人或机构30,000美元的奖金资助。

页首