<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 02:01:41 Dec 20, 2015, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

应急行动

2010年1月12日海地地震之后—太子港艺术中心 © UNESCO/F. Brugman

“世界各地的文化遗址越来越容易变成自然灾害和军事冲突的间接受害者。”
2012年5月25日新闻报道

        巴格达国家博物馆或是开罗国家博物馆,叙利亚的马赛克画或是廷巴克图的宗教藏品,这些都仅仅是濒危文化财产中的一部分。这样的遗产所具有的价值对于他们所属的本地社群乃至全人类来说,都是不可估量的。

        本组织通过动员国际合作,部署地区办事处的任务,以评估损害及准备应急。此举遵循了联合国教科文组织多项有关保护灾害中,包括军事冲突中和非法交易中的有形遗产的公约。

        另请参见: 保护军事冲突事件中的文化财产

页首