<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 15:45:01 Dec 19, 2015, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

版权

© UNESCO

      保护版权与邻接权是增强个人创造性、发展创意产业、促进文化多样性的本质要求。猖獗的盗版与版权法律执行力度的低下破坏了创意及本地文化产品在全球各国传播的激励机制,这要求有关部门协调行动,以鼓励创造性和促进可持续发展。

 

      教科文组织从最初(《世界版权公约》在教科文组织倡导下于1952年通过)便承诺促进版权保护,并不断加大力度确保对所有创造领域和文化产业版权的普遍尊重。本组织在全球文化多样性联盟的框架下指导开展意识提升与能力建设的项目,并致力于版权法律领域中的信息、培训与研究工作,尤其致力于推出打击盗版的新倡议。

      数字革命影响了版权保护。教科文组织致力于对这一问题的国际讨论作出贡献,思考发展问题并尤其重视维持作者权益与公众获得知识与信息权益间平衡。


教科文组织工具:

页首