<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 10:43:09 Dec 19, 2015, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

生物伦理

© Flickr / ReSurge International

胞研究、基因测定、克隆技术:生命科学的进步赋予了人类提高健康水平和控制所有现存物种生长过程的新能力。这一进步带来的社会、文化、法制以及伦理方面的影响引发了上个世纪最重大的争议之一。一个新的词语也应运而生,涵盖了人们对这一方面的种种关注:生物伦理学。

20世纪70年代以来,联合国教科文组织在生物伦理学方面所做开展了各种国际性活动。本着“没有人类智力与道德的团结就没有和平”这一信念,联合国教科文组织努力让所有国家参与到这一国际议题的跨文化讨论之中。

 

页首