<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 02:08:07 Nov 09, 2015, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

联合国教科文组织创意城市北京峰会

联合国教科文组织创意城市北京峰会在20131020日到23日在北京举行。

这次峰会聚集了联合国教科文组织创意城市网络的成员代表,政府官员,企业代表,专家学者等并强调创造力对于城市可持续发展的重要性。与此同时,北京峰会对于城市网络的成员之间的合作途径树立了榜样。

北京市长的圆桌会议定义了创造力:是一种特殊的可再生资源,人才立足于创新。因此,创意城市之间通过学习与分享经验来深化合作,促进社会,经济,文化的发展。在经济和科技全球化的时代,创意城市网络成员通过联合国创意城市网络重申维护和保持文化多样性的重要性。

您可以在以下链接下载相关的会议资料: 第一部分, 第二部分.

页首