<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 12:45:26 Dec 23, 2015, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

文化间对话

        各种文明、文化和民族之间的平等交流和对话建立在相互理解、相互尊重及文化尊严平等的基础之上,这是是构建社会和谐,民族间和解及国家间和平的重要先决条件。

        这一行动是由联合国发起的“不同文明联盟全球框架”的组成部分。更具体来说,在这一关于文化间对话(包含宗教间对话)的更大框架下,本行动侧重能够促进当地一级、地区一级与国家一级多元文化繁荣的系列良好做法,同时重视一些地区或分地区倡议,以抑制各种形式的极端主义和狂热主义,突出促进人民团结的原则及价值观。
        联合国教科文组织将继续行使其的监督职能,强调文化在冲突中或冲突后所能发挥的作用,例如将文化遗产作为调解手段,以及通过“对话之路”计划提供的公共交流空间。

页首