<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 02:09:13 Nov 09, 2015, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

准则性行动-创造性

制定国家与国际的法律框架,帮助培养创造性及艺术实践

        教科文组织将创造性视为个人和群体精神生活、物质生活和经济生活的重要组成部分。 

        艺术家在社会中发挥关键作用,其地位十分重要。为此,教科文组织实施由大会于1980年通过的有关这一问题的《建议》以及有关其后续工作的1997年艺术大会《最后宣言》。本组织特别设立了“世界艺术家社会地位观察站”以加强这一问题的立法。版权及邻接权的条款也与其直接联系。

        最后,为激发青年人的兴趣并提供训练,教科文组织正计划一项可能会有法律影响的倡议,即将艺术教育引入学校教学计划。

页首