<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 12:57:48 Dec 17, 2015, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

介绍教科文组织:何为教科文组织

        教科文组织致力于在尊重共同价值观的基础上为不同文明、文化和民族之间开展对话创造条件。正是通过这种对话,世界才能实现可持续发展的全球愿景,包括尊重人权、相互尊重和减轻贫困,所有这一切都是教科文组织的核心使命和活动。

        国际社会广泛而具体的各项目标是国际商定的发展目标和千年发展目标规定的目标,为教科文组织所有战略和活动提供了支持。因此,教科文组织在教育、科学、文化以及传播与信息领域的独特能力有助于实现这些目标。

        教科文组织的使命是通过教育、科学、文化、传播与信息,促进建设和平、消除贫困、可持续发展和文化间对话。本组织重点关注两个全球优先事项:

 

 

以及一些总体目标:

页首