<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 08:32:42 Aug 05, 2016, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide
 » 联合国教科文组织总干事谴责发生在尼斯的袭击事件
15.07.2016 - ODG

联合国教科文组织总干事谴责发生在尼斯的袭击事件

UNESCO Director-General, Irina Bokova

“法国,联合国教科文组织所在国,昨天夜里在尼斯再次遭到严重袭击,这次袭击伤害了团结博爱的核心价值观,在7月14日国庆日这一天夺去了很多参加集会的人的生命。我代表联合国教科文组织和我本人,强烈谴责这一悲剧事件的发生,我对此深感痛心,并对法国人民、法国政府、以及受害者的家属和亲友表示诚挚的慰问。

这次野蛮的袭击决不会改变我们的共同信念,我们将继续努力通过全球公民教育、人权教育和尊重文化多样性教育防范制止暴力极端主义,把文化的力量作为社会包容的重要动力。今天我们面对前所未有的暴力和仇恨,它们试图摧毁我们人类人性的根基。本组织将进一步加大努力,使和平、对话的价值观深入人心。联合国教科文组织将与法兰西同在,携手共度这一艰难时期。

 




<- Back to: 所有新闻
页首