<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 18:26:44 Aug 09, 2016, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide
欢迎来到联合国,您的世界!

大会和会议管理部

礼宾和联络处

国际事务中的礼宾可以界定为处理外交礼节、位次和礼仪的惯例和规程。在联合国内部,这一简单的定义即意味着在一年之中,礼宾和联络处的工作人员均要接待联合国所有192个会员国的代表,包括国家元首和政府首脑,以及其他以官方身份来纽约秘书处的人。如果没有一个达成共识的公认行为规范和礼仪,在接待高级官员时就可能会产生误解,犯下无心的过失。

礼宾和联络处为秘书处特别是秘书长和副秘书长负责礼宾工作,与各国常驻联合国代表团和观察员代表团,以及驻扎在纽约的各专门机构和相关组织的联络处进行联系和协调。该处在涉及各国政府及其代表的外交论坛、会议和仪式上采用一套严整有序的统一规则和行为管理规范。

该处的职责包括:

礼宾和联络处网站

返回“职能”