<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 08:08:01 Aug 13, 2016, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

鲸鱼峡谷

鲸鱼峡谷位于埃及西部沙漠,有珍贵的鲸化石,这种鲸类属于最古老的、现已绝迹的古鲸亚目。这些化石反映了主要的进化历程之一:鲸由早期的陆生动物进化为海洋哺乳动物。这是世界上反映这一进化阶段的最重要遗迹,生动地展示了这些鲸在进化过程中的生命形态。化石的数量、集中程度以及质量可谓首屈一指,所处的环境风景迷人,受到良好保护,可以接近。鲸鱼峡谷的化石展现了鲸后鳍退化最后阶段的原始状态。这些鲸鱼尽管在头骨和牙齿结构方面仍保持了原始面貌,但已显示了现代鲸典型的流线型身体形态。加上该遗址的其他化石材料,使人们完全可能重建当时的环境和生态。

Wadi Al-Hitan (Whale Valley) (Egypt) © UNESCO
参考: 1186
注册时间: 2005
标准: (viii)
核心区: 20015.0000 Ha
缓冲区: 5885.0000 Ha