<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 08:42:50 Aug 13, 2016, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

奥林匹克国家公园

奥林匹克国家公园坐落于华盛顿州的西北角,以其生态系统多样性著称于世。公园中不仅有常年被冰雪覆盖的高山,还有大量的高山草甸,以及高山草甸周围的古森林,这些树林是太平洋西北部地区保存最为完好的温带雨林之一。从奥林匹亚山上发源的11条主要河流为当地的溯河产卵鱼类提供了良好的栖息环境。奥林匹克国家公园内还有100公里长的沿海原野保留地,这是美国最长的未开发海岸地带。在这片原野保留地内生活着大量当地特有的动植物,包括濒危的北部斑点猫头鹰、斑海雀和海鳟等。

Olympic National Park © Brian Michelsen
参考: 151
注册时间: 1981
标准: (vii)(ix)
核心区: Ha