<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 08:09:24 Aug 13, 2016, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

科索沃中世纪古迹

该遗址的四个组成部分,体现了拜占庭和罗马教会文化鼎盛时期的情景,这种文化于13世纪至17世纪期间在巴尔干半岛发展起来,其壁画具有独特的风格。佩奇修道院主教管辖区位于佩奇市郊,它包括由四座带圆屋顶的、墙上都绘有壁画的教堂组成的一组建筑群。圣·阿皮特勒教堂13世纪的壁画反映出无与伦比的壁画风格。而圣母教堂14世纪初期的壁画则标志着一种新风格的出现,即帕莱奥洛格•德比藏斯文艺复兴时期的风格,它将东方正统观念与西方罗马画法融为一体。壁画风格在巴尔干半岛艺术发展史上曾经发挥了决定性作用。

The Dečani Monastery © UNESCO
参考: 724bis
注册时间: 2004
扩增部分: 2006
标准: (ii)(iii)(iv)
核心区: 2.8802 Ha
缓冲区: 115.3879 Ha