<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 09:19:24 Aug 07, 2016, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

教育中的性别平等

©Florence Migeon

        实现教育中的性别平等建立在人权这一重要论据以及发展这一雄辩案例基础上。性别平等是一项高回报的实惠投资。当女童受到教育时,谋生方式得到进步,教育得到其价值,公民责任也会增强。然而,在大多数社会中,根深蒂固的不平等现象导致了不平等的受教育机会和不平等的学业成绩。

        虽然全球初等教育的普及带来了更大程度的性别平等,但是相当多的女性仍然无法接受教育。截至2010年,28个国家仍未达到性别平等。让所有女童上学仍面临诸多挑战,涉及宣传、法律规定、课程、教师培训、扫盲和终身学习等方面。

        教科文组织致力于确保优质的全纳教育,并特别重视入学、学习环境和学习成绩三个方面。教科文组织还全面负责提高女性读写能力的工作,女性读写既是一项人权,也是提高其生活能力、母婴保健的关键,同时还是女童在校内外接受教育的基础。  

页首