<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 23:22:44 Jan 28, 2017, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

气候变化教育

©Dean Gesch
Matanuska Glacier

        教育是全球应对气候变化的主要手段,它帮助青年了解和面对全球变暖的影响,鼓励改变他们的行为和态度,帮助他们适应气候变化相关的趋势。

        通过气候变化教育为可持续发展服务计划, 教科文组织旨在使气候变化教育成为国际应对气候变化的主要和可见的一部分。计划的目的在于帮助人们了解全球变暖的影响,增加气候知识在青年中的普及。为实现这一目标,教科文组织加强会员国的能力建设,以提高优质的气候变化教育,鼓励将气候变化教育纳入学校教育的革新教学方法,加强有关气候变化的科普,通过媒体网络和合作推动非正规教育计划。

        教科文组织通过在联合国可持续发展教育十年框架下的教育加强气候变化教育。  

新闻

页首