<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 01:45:32 May 06, 2017, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

关于青年计划

联合国教科文组织的目标:联系青年,响应他们的期望和观点,为他们培养有用且长期的技能,以此增强青年人的能力。

达到此目标是一项具有挑战性的任务!

联合国将青年定义为1524岁的人。教科文组织明白青年是一个不断演变的混杂群体,“年轻”的体验因地区不同而有巨大差异,甚至在国家内部也差异明显。

我们正鼓励

·         青年男女参与教科文组织及其各种网络和合作机构,向所有人提供聆听并参与对话的机会。

·         各种青年组织网络、机构与教科文组织合作,征求并纳入他们的观点和他们认为应该优先发展的事项,在教科文组织业务范围内设立项目和计划方面开展合作。

·         将青年人的关注点和问题纳入各成员国在教育、科学、文化和传播等领域的政策议题,以便增强青年的能力,并且对他们的贡献给予承认,宣传和信任。

 

页首