<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 07:47:16 Jul 04, 2018, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

自然遗产

保存地球上生物的多样性 对人类福利至关重要。在世界遗产大会的支持下,最重要的自然景观 得到了国际的认知、 技术和财力上的扶助,以应对 诸如 农业开垦、外来物种、偷猎的威胁。

要列入世界遗产名录,一个景观 必须具有诸如高超奇妙的 自然现象;代表了 地球历史阶段的主要状况,证明了 重要的 生态、生物进程并且包含了重要的自然栖息地等等价值。世界遗产公约为远超过世界保护地区的全境的10%的地方获得了 国际性的认同,对我们的星球最重要的自然资源提供了极其重要的保护。