<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 01:38:14 Jul 04, 2018, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide
 » 唤起良知基金会年会呼吁采取反击暴力极端主义行动
21.09.2016 - ODG

唤起良知基金会年会呼吁采取反击暴力极端主义行动

© UNESCO -UNESCO Director-General, Irina Bokova, shaking hands with French President François Hollande, at the 51st Appeal of Conscience Foundation annual event, founded and presided by Rabbi Arthur Schneier, in New York, September 2016

9月19日,联合国教科文组织总干事伊琳娜·博科娃在纽约出席了由Rabbi Arthur Schneier 建立的唤起良知基金会第51届年会。

年会强烈呼吁采取宗教间对话等行动加强团结反击暴力极端主义。当前所有社会都面对日益增多的恐怖主义的威胁,唤起良知标志着团结一致捍卫人权、尊严和基本自由,使之成为宽容、尊重与和平的基础。

在这次专题活动上,法国总统奥朗德被授予2016唤起良知世界政治家奖,他获此殊荣的原因是“在恐怖袭击发生时领导保卫民主与自由,为稳定和全球安全做出贡献”。

出席今年活动的有可持续数字发展宽带委员会联合主席、Carlos Slim 基金会主席 Carlos Slim Helú、 国际电联秘书长赵厚麟等。陶氏化学公司总裁兼首席执行官Andrew Liveris获颁2016唤起良知奖。

亨利·基辛格及其他来自全球各地的国家领导人、世界各主要宗教代表和私营部门代表出席了这次活动。活动不仅纪念唤起良知基金会建立51周年,也推广不同文化、宗教之间的相互理解和尊重,进一步在全世界范围内传播宽容、尊重、和平对话的理念。




<- Back to: 所有新闻
页首