<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 21:26:27 Jun 10, 2019, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

媒体发展

联合国教科文组织促进媒体发展的途径包括特别制定的活动,考虑到不断变化的媒体环境中可能的挑战和机遇。国际通讯发展项目(IPDC)是联合国框架下的一个多边特别论坛,该项目集合国际社会通过捐款方式支持发展中国家的媒体发展。

该项目议会由39个联合国教科文组织成员国组成,在该论坛召开时,联合国教科文组织总干事将递交一份有关新闻工作者安全与豁免议题报告

国际通讯发展项目媒体发展指标(MDI)是一个综合的探索工具,重点突出媒体发展的差距并以此为公共政策和帮扶策略提供决策基础。媒体发展指标的发现和数千份的国际通讯发展项目报告,将被记录在国际通讯发展项目提出的“知识驱动的媒体发展”倡议下。

支持记者教育是发展自由、独立的媒体的重要部分,而联合国教科文组织在完善世界范围内的新闻传播学院和创新课程,并以此协助新学科领域和记者素养的教学。

阅读链接:http://en.unesco.org/themes/media-development#sthash.eo4lVHK7.dpuf