<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 01:43:30 Jun 11, 2019, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

挪威今年拟向教科文组织提供约900万美元自愿捐资

2018-07-24

unesco_hq_688px.jpg

联合国教科文组织巴黎总部
© UNESCO/Ignacio Marin

7月19日,教科文组织和挪威签署了一项捐资协议,挪威在协议中承诺向教科文组织捐赠7200万挪威克朗(约合900万美元),用于支持本组织在教育、言论自由、遗产保护和文化多样性领域的各项目。

这一捐款将被用于支持会员国落实与教科文组织领域相关的政策,以增加青少年和成人接受终身教育的机会。职业教育、受危机影响地区的教育亦被确定为优先支持事项,以在教育领域实现世界广泛认同的2030年可持续发展议程目标。

受益领域领域还包括:沿海和海洋可持续管理、非洲世界自然遗产地、在战乱或自然灾害下保护文化并促进文化多元化的行动、艺术自由和创造力的发展。此外,线上线下言论自由、全方位促进记者安全以及提升媒体的独立性和多样性也将得到特别关注。