<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 23:42:35 Nov 22, 2019, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

Loading...

金翱文 - 华人艺术家在英国

541 views

Loading...

Loading...

Transcript

The interactive transcript could not be loaded.

Loading...

Rating is available when the video has been rented.
This feature is not available right now. Please try again later.
Published on Jan 29, 2014

中国的广播界一直有它很独特的地方,因为中国的广播从最开始的时候,就一直有女性在介入。因为毛泽东一直说女性是撑起中国半边天的一部分,所以它必须在任何,不管是文化也好,是在政治或者是在新闻联播上也好,中国女性一直扮演着一个非常重要的公众角色。
但是很多事情是在幕后决定的,比如说做什么剪辑啊,还有做什么文化项目啊,这个时候女性就没有像我们曾想象的有那么多的主动权。现在中国面临着更新一步、更进一步的发展,现在中国政府已经对一些媒体做了很大的放松,而且一些报纸啊在讨论以前没有那么多自由度的事情。那么中国的广播是不是也有这一方面的发展呢?我们知道现在中国到国外去学习媒体的大多都是中国的女性,像学MBA的啊,很多都是来这边都是女孩子在选。所以这些新的女性在回到中国之后又承担着什么样的角色呢?
有很多广播界的人在和我说中国的女性一般都是做一个封面上的人物,比如说做媒体的时候做广播只是在读一些新闻,而不是在起决定权的时候。那么这么多在国外有了新的思想、影响的这些年轻的女性回到中国之后,她们会承担什么样的角色呢?所以我觉得我们世界联合国这次所组织的这个节目"世界广播日"就有它非常重要的意义。因为在中国我们毕竟是世界人口最大的国家,我们有很多在技术上的发展,都可以怎么样去运用在广播上面。在政府给了我们更多广播自由的空间下,我们女性又能怎么样,能够想出一个很独特,用我们自己很独特的角度,去为这个新一代的广播做出新的贡献。

Loading...


to add this to Watch Later

Add to

Loading playlists...