<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 15:13:24 Dec 07, 2020, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

于人之思想中构建和平

性别平等优先

home_gender.jpg

© UNESCO

在全世界7.5亿不具备基本识字能力的成年人中,2/3为女性;而在全世界科研人员中,女性占比不到30%;此外,女性记者遭受侵害、威胁,或身体、言语及网络攻击的可能性高于男性同行。

联合国教科文组织坚信,基于性别的一切形式的歧视行为都属于对人权的侵犯,同时也是实现2030年可持续发展议程及其17个可持续发展目标的重大障碍。

我们所要传达的信息十分明确:女性和男性作为平等公民,必须享有平等的机会、选择、能力、力量和知识。为女孩和男孩、妇女和男子培养解决性别差距的知识、价值观、态度和技能,是为所有人创造可持续未来的先决条件。

特别关注