<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 11:34:32 Dec 06, 2020, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

于人之思想中构建和平

水下文化遗产

据估计,有三百万沉船和已经淹没的城市,数以千计的 史前景观及人类遗迹 沉没在水下,这些构成了一类珍惜的遗产。

世界的海洋、河流、湖泊组成了这个星球上最大的博物馆,为过去的文明的历史和我们的祖先在探索外方区域 与异域文化交流的持续的事业中的精神、技艺提供了独特的 证据 。

今天,我们的水下的遗产正在严重地遭受破坏——商业和工业 的开发、地球的水道的洗劫以及其他的威胁着  这些引人入胜却少有人知的遗产的因素。

作为以其多样的形态保护 我们共同的文化遗产的全球性事业,UNESCO  设立了  水下文化遗产保护公约 2001。这个国际性协定为水下遗产的保护确立了 伦理原则,提供了具体化的合作系统,以及可行的科学规范来对待、研究这些遗产。