<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 19:44:31 Dec 04, 2020, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

新冠疫情 应对新冠病毒

与教科文组织互动

Stay connected with UNESCO

Partner with UNESCO

关注全球教育联盟

了解详情

联合国教科文组织针对新冠病毒的应对举措

新冠病毒疫情是一场全球性公共卫生危机。这场危机与教科文组织的核心使命关系密切。疫情告诉我们,在解决全球公共卫生问题时,科学合作至关重要。它告诉我们,当今天有这么多孩子面临停课时,我们必须确保教育得到保障。它告诉我们,在谣言盛行时,提供高质量、可靠的信息的重要性。它告诉我们,当如此多的世界人口因为防疫需求居家隔离保持距离时,文化和知识可以增强民众的力量和团结。教科文组织全心致力于支持各国政府开展远程教育,发展开放式科学,推动知识和文化共享,这些是我们团结一致,增强人类凝聚力的基础方式。

阿祖莱总干事寄语