<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 20:15:29 Dec 05, 2020, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

移徙、流离失所与教育:搭建桥梁而不是筑起围墙

Overview

《2019年全球教育监测报告》将继续评估实现关于教育的可持续发展目标(可持续发展目标4)及其10项具体目标和可持续发展议程中其他与教育有关的具体目标的进展情况。该报告还将通过例证,说明不同移民类型的规模和特点以及各国移民教育政策和模式的差异。报告还将提出有关移民学生与本地学生在教育机会和成绩方面所存在差距的新证据。此外,报告还力图解释教育对移民问题的影响以及人口流动对教育系统和技能获取提出的独特和复杂的挑战。

实证分析将以国际和国家来源的众多新数据集为依托。分析和讨论聚焦既奉行包容又重视移民学习者文化背景和经历的政策/计划实例。报告最后将为东道国和母国提出具有背景针对性的政策建议。