<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 21:35:06 Dec 25, 2021, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

潜在危机:武装冲突与教育

Overview

本期《全民教育全球教育报告》明确指出,武装冲突还在继续屠杀成百万全世界最为脆弱 的人们。战争也在夺走人们接受教育的权利,而我们却对其规模之大认识不足。事实胜于 雄辩,超过 40% 的失学儿童生活在受冲突影响的国家里。同样,在这些国家里性别不平等 现象最为严重,扫盲水平最低。通过聚焦至今依然是教育的“潜在危机”,我希望这份报 告将有助于各国和国际社会在以下四个关键领域采取行动。

下载报告

阿拉伯國家 : English / العربية

中歐和東歐 : EnglishРусский язык

東亞和太平洋 : English

拉丁美洲与加勒比海地区 : EnglishEspañol

南亞和西亞 : English

撒哈拉以南非洲 : EnglishFrançais