<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 05:33:40 Dec 26, 2021, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

总干事谴责伊拉克记者萨玛德和摄影师加里遇害案

27/01/2020

教科文组织总干事阿祖莱敦促伊拉克将1月10日杀害电视记者加里(Saafaa Ghali)和萨玛德(Ahmed Abdul Samad)的凶手绳之以法。

 “我谴责杀害电视记者萨玛德和摄影师加里的行为”,总干事说,“我敦促有关部门对这两起凶杀案展开调查,务必将涉案人员绳之以法。针对媒体工作者的袭击对新闻自由以及自由公开的辩论构成了不可容忍的威胁。”

 萨玛德和加里此前一直在为伊拉克卫星电视频道Dijlah TV报道发生在伊拉克南部城市巴士拉的抗议活动。两人在驾车离开抗议活动途中遭到枪击。

 教科文组织通过提高全球认识、相关能力建设和一系列行动——尤其是落实《联合国关于记者安全和有罪不罚问题的行动计划》——来加强对记者安全的保护。 

****

另见:教科文组织遇害记者观察站