<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 23:02:11 Dec 22, 2021, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

于人之思想中构建和平

博物馆

博物馆不仅仅是展示和保存物品的场所。随着近几十年来文化旅游业的迅猛发展,全球博物馆数量从1975年的2.2万座增加了到今天的9.5万座。

博物馆可以在支持地方和区域创意经济方面发挥主导作用。博物馆也越来越多地出现在社会领域,作为辩论和讨论的平台,处理复杂的社会问题并鼓励公众参与。

教科文组织支持发展中国家发挥博物馆的潜力以促进社会凝聚力,特别是在地方社区和弱势群体中。在埃及、阿富汗、伊拉克和马里等国家发生冲突期间,博物馆受到抢劫者威胁,他们掠夺珍贵或象征国家身份认同的文物。教科文组织对此进行了干预,以确保博物馆的安全和恢复。教科文组织还为博物馆专家开展藏品保护、清点和存档能力建设,从而为打击非法贩运文物作出贡献。