<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 14:28:50 Jun 27, 2022, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

总干事谴责墨西哥电台记者拉莫斯遇害事件

21/02/2019
Paris, 法国

联合国教科文组织总干事阿祖莱今天谴责了记者兼主持人拉莫斯(Jesus Eugenio Ramos)遇害事件,呼吁终止针对记者犯罪不受惩罚现象。该记者于2月9日在墨西哥南部的塔巴斯科遇袭身亡。

总干事说:“我谴责谋杀拉莫斯的暴行。我深信正在进行的调查将让凶手接受法律的审判。如果对媒体工作者的攻击得不到应有的惩罚,就形同对破坏信息自由和侵犯言论自由基本人权罪行的默许。“

拉莫斯系当地电台Oye 99.FM的资深记者,在该电台主持一档每日新闻节目。他在电台附近遭到枪击。

教科文组织通过提高全球认识、相关能力建设和一系列行动——尤其是落实《联合国关于记者安全和有罪不罚问题的行动计划》——来加强对记者安全的保护。

另见:教科文组织谴责杀害记者暴行

****

媒体联系人:Sylvie Coudray,s.coudray@unesco.org,+33 (0)1 45 68 08 91