<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 03:37:03 Mar 15, 2022, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

教育:从应对到恢复

因为新冠肺炎的传播,全球多数国家采取了学校停课措施以遏制疫情的蔓延。

其中,全国范围的停课导致全球近70%学生无法继续学业;其他实施局部停课的国家亦有数百万学生收到影响。

联合国教科文组织支持各国努力减轻学校停课的直接影响,特别是对弱势群体的影响,并通过远程学习保持全民教育的连续性。

新冠肺炎疫情对教育的影响

状态演变图示

43,518,726 受影响学生人数
3% 占注册学生总数比例
6 全国范围停课国家数

©UNESCO. UN Disclaimers

注:统计数据为学前、小学、初中和高中阶段在读学生总数(国际教育标准分类法0至3级),以及高等教育学生总数(国际教育标准分类法5至8级)。在读学生人数来自教科文组织统计研究所的数据。请参阅说明

资源