<
 
 
 
 
×
>
You are viewing an archived web page, collected at the request of United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) using Archive-It. This page was captured on 01:49:14 Mar 24, 2022, and is part of the UNESCO collection. The information on this web page may be out of date. See All versions of this archived page.
Loading media information hide

于人之思想中构建和平

校园暴力和欺凌

教育暴力是每天剥夺数百万儿童和青少年基本人权的现实。根据“国际计划”的估计,每年有2.46亿儿童和青少年在校园内外经历暴力事件。女孩受到的影响特别大,以及那些行为不符合现行性别标准的学生。

不安全或不包容的校园违反了《联合国儿童权利公约》规定的受教育权利,并且违反了《反对教育歧视公约》——该公约旨在消除歧视并推动采取措施确保机会和待遇平等。

确保所有儿童和青少年都能获得安全、包容、和健康的学习环境,这是教科文组织的战略重点。教科文组织在这方面工作的主要成果是:

  • 消除学校暴力和欺凌行为,包括与学校有关的性别暴力;
  • 防止针对学生和教育工作者的健康和性别歧视。